Головна умова комфорту Торговельна мережа у районі розвивається швидкими темпами. Раніше, щоб купити навіть найнеобхідніші товари, доводилось іти до центру, а нині невеличкі магазини є навіть на віддалених вулицях. Крім того, у райцентрі тепер можна придбати меблі, побутову техніку, навіть позику на місці оформляють. Почали з’являтись торговельні заклади з різноманітною екзотикою: оригінальні сувеніри, магазини, які спеціалізуються на каві та чаях. А головна умова успішної торгівлі – це близькість до покупців та доброзичливе до них ставлення з боку продавця. Про розвиток торговельної мережі Чутівщини за перший квартал цього року розповіла начальник відділу економіки РДА Людмила Лоєнко: «У районі працюють 165 стаціонарних магазинів, з них 51 продовольчий, 53 непродовольчих, 61 змішаних. Усі заклади мають приватну форму власності. Із 51 населеного пункту району в дев’яти селах з кількістю населення від 10 до 80 чоловік відсутні стаціонарні підприємства торгівлі. Тож стаціонарною торговельною мережею не охоплені 2,5% населення району. Для цих споживачів окремі підприємці організували виїзну торгівлю. В усіх магазинах достатній асортимент товарів. Мережа закладів громадського харчування налічує один ресторан та 16 кафе. Обсяг роздрібного товарообігу підприємств (без урахування обігу фізичних осіб-підприємців) - 9887,2 тис. грн, тобто 84% до відповідного періоду минулого року. Центральні органи виконавчої влади мають повноваження регулювати ціни на основні продукти харчування. Згідно з розпорядженням голови ОДА, для всіх суб’єктів підприємницької діяльності існують певні обмеження. Граничні торговельні надбавки до оптової ціни виробника (митної вартості) не вище 15% на борошно, макаронні вироби, крупи, цукор, яловичину, свинину і м’ясо птиці, ковбасні вироби варені, молоко коров’яче питне (пастеризоване, фасоване у плівку), сир (кисломолочний), сметану, масло вершкове, олію соняшникову, яйця курячі; 10% – на хліб до оптової ціни виробника без урахування витрат на транспортування у міжміському сполученні. Спеціалісти РДА постійно контролюють цінову ситуацію щодо основних продовольчих товарів і щомісячно результати моніторингу направляють до Головного управління економіки ОДА». А у переддень професійного свята я поцікавилася у представників торговельної галузі, як їм вдається утримувати прихильність покупців в умовах чималої конкуренції.
Олена Якубович, продавець: «Я працюю у торгівлі ще з часів розквіту споживчої кооперації. Починала трудову стежину продавцем взуттєвого відділу колишнього універмагу, згодом працювала у хлібному магазині, колгоспній крамниці. Постійне доброзичливе спілкування з людьми – це і є запорука успіху продавця, а отже і магазину. Слід ставитись до всіх по-доброму, ввічливо, тоді покупець не відмовиться зайти до крамниці ще раз. І це – головне. Адже товари у магазинах подібні і якщо споживач зіткнеться з грубістю реалізатора, то обов’язково обере інший заклад».
Руслан Курбанов, менеджер прямих продажів: «Зараз я здобуваю професійну освіту, а у період канікул вирішив трохи підзаробити. Найзручніше для мене працювати в умовах прямих продажів, бо я маю гнучкий графік. Та разом з тим це й більше навантаження, адже потрібно не просто продавати людям товар з-за прилавку, а переконувати покупців, що мій товар їм дійсно необхідний. Для цього слід досконало знати асортимент, щоб підібрати найоптимальніший варіант. Коли я вирішив продавати книги, то зупинився на документальних і пізнавальних. Люди охоче купують також дитячі книжки з об’ємними малюнками, кулінарні посібники».
Підготувала Дар’я Густіліна.
Джерело: http://чутово сільські новини |